Wednesday 13 April 2016

32 Weeks - Diabetis

7 April, appointment kat KK. Tiba tiba discover ada kencing manis/diabetis. Doktor refer ker hospital Kajang. Sampai ke hospital, cek jantung baby and terus kene tahan wad. baby slow moving. Kencing kotor and gula dalam darah agak tinggi. 9.5mol. sampai ke petang terus masuk ward. sedih first time tido ward. menangis nangis aku. malam dia dtg teman aku smpi kol 12.30 malam. aku sedih, nangis. orang kiri kanan tengok jer. dah la kene letak dlm cubicle org yg dh bersalin. maka bisinglah bunyi baby menangis. aku tak boleh tido malam. sangat panas dan berpeluh2.

Esok pagi kene minum air gula, and result still tinggi, tp dr bg balik tp kene followup dekat KK untuk buat BSP pula. aku tak buat appointment dengan KK lagi. try call call KK hari ni dari pg smpi ke petang takde org angkat. huhuhuhu..

Lepas aku keluar ward, aku rasa badan aku makin lemah dan berat. Rasa nak minum manis membuak buak, tp kene diet utk turunkan gula. dia tak bg aku minum manis. Yelah utk kebaikan bayi jugak. takut bayi jadi tak aktif sebab byk sgt gula. Ya Allah, selamatkanlah anak dalam kandunganku. amin

No comments:

Post a Comment