Wednesday 5 August 2015

Lunch Alone At The Restaurant?

Tetibe rasa nak share pengalaman makan sendirian ketika lunch hr waktu kerja lah. Saya dah biasa tapi saya akan memilih restaurant yang agak private (selalunya mahal sikit harga makanannya). Nak nak kalau perempuan nak makan sorg sorg mmg tak lah. Mcm mcm yang bermain difikiran kan. Nanti ade org gila datang kacau la, ada perasaan orang sekeliling memerhati dan mengumpat cakap kita takde kawan lah dan mcm mcm lagi kan. Mula mula saya pun rasa begitu. Sampai sanggup tapau makan balik makan kat office. pada saya waktu lunch adelah masa nak menikmati makanan sambil relax. Tak perlu kawan ramai2, hanya melambatkan waktu. Be honest, kat opis saya semua lelaki. dan sy lebih gemar
pergi lunch sorang berbanding keluar dgn staff lelaki yang lain. Mula mula agak segan juga nak makan sorang2. Lama lama dah biasa. Saya akan memilih meja yang agak jauh dari orang or tempat yang agak private. dan pastikan gadget hp ade batery untuk main game. Or ada bahan bacaan utk dibaca sementara menunggu makanan sampai. Tapi sebenarnyer makan seorg diri dapat mendidik jiwa menjadi seorg yg independent. Tak perlu bergantung pada orang lain dan mencerminkan karakter seseorang yang berani. Kenalah sangat dengan prinsip hidup saya yang tak kesah dengan org lain. ahhahaha. Selain menjimatkan masa, tak perlu berborak gossip kosong, kita dapat menenangkan jiwa dan dpt berfikir apa nak buat selepas selepas itu.


Kadang-kadang orang cop kita yang makan sorg ni anti social. Tapi lantaklah orang nak cakap ape kan. Yang penting tak menyusahkan orang. Saya bukanlah anti social, tapi saya jenis orang yang me nombor duakan kawan2. hehehe..Family first, myself first. Bunyi mcm selfish kan, tapi itulah kenyataan. And i'm happy with my life.

No comments:

Post a Comment